זהות אישית/תרבות il

זהות אישית/תרבות il

[פעילות בכיתה] שיעור פתיחה סביב עבודת שורשים וזהות

קרא עוד  
זה השם שלי/מט''ח

זה השם שלי/מט''ח

[פעילות מתוקשבת] מצגת אינטראקטיבית העוסקת בדרך חווייתית בקשר שבין השם שלנו והזהות האישית והקבוצתית שלנו. המצגת מעוררת חשיבה ודיון לגבי הכללות, סטריאוטיפים ודעות קדומות.

קרא עוד  
זהות בחברה מגוונת/מט''ח

זהות בחברה מגוונת/מט''ח

[פעילות מתוקשבת] הפעילות עוסקת בזהות וממה היא מורכבת, מה קורה לזהות במפגש עם האחר, הנטייה לחלוקה בין אנחנו ואתם והנטייה לקטגוריזציה.

קרא עוד  
מה חשוב לי כיהודי/מנהל חברה ונוער

מה חשוב לי כיהודי/מנהל חברה ונוער

[פעילות מתוקשבת] הפעילות מזמנת בירור אישי וקבוצתי לגבי משמעות הזהות היהודית והמאפיינים החשובים בעיני המשתתפים, בחינת מסגרות החיים בהן מתממשת הזהות היהודית, והתבוננות בזהות היהודית בדורות הבאים.

קרא עוד  
תעודת זהות באמצעות ניתוחSWOT אישי/שפי''נט

תעודת זהות באמצעות ניתוחSWOT אישי/שפי''נט

[פעילות בכיתה] בשיעור זה יכירו התלמידים את ה-SWOT, כלי לניתוח אישי על פי חוזקות וחולשות, הזדמנויות ואיומים. הם יתאמנו בזיהוי החוזקות והחולשות שלהם ובזיהוי מצבי איום והזדמנויות. התלמידים ילמדו להשתמש בכלי לצורכי התפתחות אישיים וכדרך להתמודדות עם אתגרים.

קרא עוד  
ראי ראי שעל הקיר-מותאם חמ''ד/מנהל חברה ונוער

ראי ראי שעל הקיר-מותאם חמ''ד/מנהל חברה ונוער

[פעילות בכיתה] פעילות המזמנת בירור אישי וקבוצתי לגבי משמעות ההשתייכות לציבור הדתי לאומי, האופן בו הציונות הדתית נתפסת בעיני המשתתפים, והתבוננות בדרך בה החברה החילונית בישראל תופסת את הציונות הדתית.

קרא עוד  
מתעודת זהות לתודעת זהות/קרן תל''י

מתעודת זהות לתודעת זהות/קרן תל''י

כיתה י' מתאפיינת במעברים – מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה, מילדוּת לנערוּת. בגיל זה הנערים והנערות אזרחי מדינה ישראל מקבלים בפעם הראשונה את תעודת הזהות שלהם. ראינו צורך לפגוש את התלמידים בצומת הזה ולהציע להם מגוון רחב של תכנים כדי שיבררו מהי זהותם האישית, היהודית והישראלית. לשם כך כתבנו את תוכנית הלימודים מתעודת זהות לתודעת זהות.

קרא עוד  
אקורדיון/מנהל חברה ונוער

אקורדיון/מנהל חברה ונוער

[פעילות בכיתה] מטרת הפעילות לברר עם המשתתפים את מרכיבי הזהות ולבדוק אלו מהם ניתנים לבחירה.

קרא עוד