כְּשֵׁם שֶׁאֵין פרצופיהן דּוֹמִין זֶה לָזֶה, כָּךְ אֵין דַּעְתָּן שָׁוִין זֶה לָזֶה/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] כולנו ערבים זה לזה, וכולנו, בפינו ובמעשינו, נושאים במידה מסוימת באחריות לשלומו של הזולת. במדינת ישראל, כמו במשפחה, יש דעות שונות ואי-הסכמה בחלק מהנושאים, אך כמו במשפחה, כולנו לעולם אחים ואוהבים. חכמים כבר אמרו: "כשם שפרצופיהן שונים, כך דעותיהם שונות" (ברכות נ"ח). איש אינו נדרש לוותר על האמת שלו, אך שומה עלינו לזכור בכל רגע שהספינה היא משותפת!

קרא עוד  

פעילות אינטראקטיבית על צומות החורבן/אוריינית

[פעילות מתוקשבת] פעילות אינטראקטיבית אישית ופשוטה המשלבת קריאה ומשימות קלות של איתור מידע וסידורו, להיכרות ראשונית עם צומות החורבן.

קרא עוד  

סרטונים

סרטונים על צומות החורבן

קרא עוד  

זיכרון-קיימות יהודית/טבע עברי

[פעילות בכיתה] דף לימוד העוסק בזיכרון ובהיזכרות – מה הערך שלהם לקיימות היהודית?

קרא עוד  

להתאבל,אבל במידה/מכון שלום הרטמן

[פעילות בכיתה] בשיעור זה נדון בשאלות האם ראוי להמשיך בציון ימי האבל הלאומיים העתיקים, גם במציאות של ימינו? אם כן, מדוע? אם לא, האם יש כלל חשיבות לזיכרון חורבן בית המקדש לפני כל כך הרבה שנים?

קרא עוד  

מה בין אבל לבין זיכרון?/מט''ח

[פעילות אינטראקטיבית] מהו אבל? מהו זיכרון? איך משלבים בין אבל ובין זיכרון? איך משמרים אֵבל אלפי שנים?

קרא עוד  

שנאת חינם בעבר וכיום/מט''ח

[פעילות אינטראקטיבית] במסגרת הפעילות ידונו התלמידים במושג "שנאת חינם", יכירו את הרקע ההיסטורי לחורבן בית המקדש השני, וידונו בקשר בין החורבן ובין המושג זה.לאחר מכן יקראו התלמידים פוסטים מתלהמים מתוך דיונים בסוגיות אקטואליות ברשתות החברתיות, ויבחנו אם פוסטים מסוג זה יכולים לקדם את השיח או להשפיע על עמדותיהם של הקוראים אותם. לסיום ינסחו התלמידים אמנה עם כללים לדיון מכבד.

קרא עוד  

קישורים לאתרים ולפעילויות על צומות החורבן

קרא עוד