גבול שמת בל יעבורון...פעילות בעקבות מכתב מנשיא המדינה-גבולות/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] בעקבות אירוע האונס באילת כתב נשיא המדינה מכתב פתוח לנער ונערה על גבולות והצבת גבולות. מטרת מערך הפעילות וקריאת מכתב נשיא המדינה היא להביא למודעות התלמידים את חשיבות הצבת הגבולות האישיים בתחומי החיים השונים ואת משמעות הגבולות שלא ניתן לעבור אותם בשום מצב.

קרא עוד  

התמודדות עם אלימות מינית-החפצה, ניפוץ מיתוסים ואחריות חברתית/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] הפעילות מתייחסת לנושא ההחפצה והמיתוסים ביחס לאלימות מינית. בסיום הפעילות מתקיים שיח על האחריות האישית והחברתית שלנו למיגור התופעה.

קרא עוד  

הטרדות מיניות-מחוץ לתחום/בין הצלצולים

[פעילות מתוקשבת] מצגת העוסקת בנושא המורכב והרגיש-הטרדה מינית. מטרת המצגת היא לצייד את התלמידים בידע, מודעות וכלים להתמודד במצבים של הטרדה מינית ובדילמות הקשורות אליהם.

קרא עוד  

פעילות בנושא אלימות מינית-בעקבות קמפיין #me_too/התנועה הקיבוצית

[פעילות מתוקשבת] פעילות שמטרתה לתת לחניכים כלים לזהות את הנורות האדומות למגע מיני שאינו ברצון ובהסכמה הדדיים. ולהפנות את התלמידים לקבלת תמיכה ועזרה במקרה של תקיפה או חשש לפגיעה מינית.

קרא עוד  

"יֵש סָ פֵ ק? אֵ ין סָ פֵ ק!"-לומדים להישמר מפני פגיעות מיניות ברשת/שפ''י

[פעילות מתוקשבת] שיעור כישורי חיים שבו התלמידים התלמידים ילמדו אודות מצבי פגיעה מינית ברשת, פתחו כלים לזיהוי אינטואיטיבי ומעשי של פגיעות אפשריות ברשת וירכשו מידע וכלים אודות פגיעות מיניות ברשת, עצירתן והתמודדות עמן.

קרא עוד  

איך נזהה פגיעה מינית מקוונת?/שפ''י

[פעילות מתוקשבת] הפעילות שלפניכם מבוססת על המתודה הידועה כ"קפה דילמה", היא מורכבת משלוש תחנות שונות המאירות זוויות שונות בנושא הפגיעה ברשת כפי שיכולים לפגוש בה תלמידים הלומדים בחטיבת הביניים ובתיכון.

קרא עוד  

קישור למערכי שיעור ופעילויות במסגרת שבוע מערכת החינוך נגד אלימות מינית/שפ''י

קישור למערכי שיעור ופעילויות במסגרת שבוע מערכת החינוך נגד אלימות מינית/שפ''י

קרא עוד  

חיזור או הטרדה מינית?/קדמה

[פעילות מתוקשבת בקובץ 3 מערכים מתוך הספר "שעת דיאלוג- ספר הפעלות לשעת חינוך" העוסקים בדילמות ומצבים הקשורים בהטרדה מינית בבית הספר ובכלל.

קרא עוד  

לא לאלימות/בין הצלצולים

[פעילות מתוקשבת] האלימות הגואה בחברה ובבתי הספר מעלה שאלות ודילמות רבות.בפעילות זאת התלמידים יתמודדו עם ארבע דילמות העוסקות בדרך הנכונה להתמודד עם אלימות.

קרא עוד  

אלימות בבית הספר-לא בבית ספרנו!/שיעור אחר

[פעילות בכיתה] הבנת חומרת בעיית האלימות כנגד מורים וניסיון לגבש פתרונות בלתי אלימים לסיטואציות של התנגשות בין מורים לתלמידים

קרא עוד