[פעילות מתוקשבת] הפעילות מיועדת לסיום שנה ולעיבוד תהליכי פרידה (או לסיום פרויקט), ומטרתה לאפשר לבני הנוער לבטא את רגשותיהם ולברר מה מתוך הדברים שעברו עליהם השנה כקבוצה, היה טוב ומעצים, ומה מומלץ לשפר.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] הפעילות מיועדת לסיום שנה ולעיבוד תהליכי פרידה (או לסיום פרויקט), ומטרתה לאפשר לבני הנוער לבטא את רגשותיהם ולברר מה מתוך הדברים שעברו עליהם השנה כקבוצה, היה טוב ומעצים, ומה מומלץ לשפר.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מערך שיעור העוסק בסיכום והתבוננות רפלקטיבית על התהליך שהתלמידים עברו השנה ומטרתו לאפשר ביטוי רגשי לתחושות המלוות את התלמידים לקראת פרידות וסיומים.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] סוף שנת הלימודים הוא הזדמנות מצוינת לחשוב בצורה רפלקטיבית ומעמיקה על השנה שחלפה, להצביע על מגמות ותהליכים שאפיינו אותה, ולנסח יעדים חדשים לשנה הבאה. בשיעור שלהלן אנו מציעים משימה שיתופית לסיכום השנה ככיתה, ופעילות אישית להצבת יעדים חדשים לשנת הלימודים הבאה.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה ננסה לבחון מה היחס הנכון בין בטלה ומעשה בחיי היום יום בכלל ובחופש הגדול בפרט. האם הבטלה באמת רעה, והמעשה טוב? איך נכון לחלק את היום במהלך חופשת הקיץ כך שיהיו בו גם בטלה וגם מעשה?
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] סוף שנת הלימודים הוא הזמן לחשיבה רפלקטיבית על מה שאירע ומה שנלמד במהלך השנה. בשיעור שלהלן נזמין את התלמידים להרהר באירועים שהתרחשו, ובמסקנות שאליהן הגיעו, לאורך השנה.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מערך שיעור לחלוקת תעודות, לקראת סיום תהליכי למידה. בשיעור זה נלמד על הפער בין הציון למה שהוא משקף ואיך על ידי לימוד של סיפור נוכל לחשוב על דרך אחרת להבין את הציון.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] לקראת סוף מחצית א ולקראת מחצית ב נקדיש שיעור אחד לחשיבה רפלקטיבית ומסכמת. בשיעור נבקש מהתלמידים לשוב לבחון את המחצית שחלפה: את נקודות המשבר, את רגעי השיא, ואת המסקנות לקראת המחצית הבאה.
קרא עוד[פעילות בכיתה] אירועים וטקסי פרידה בסיום חטיבת הביניים והחטיבה העליונה הם חלק ממסורת ארוכת שנים המתקיימת בכל מוסדות החינוך. כחלק מאירועי הסיום יש להבנות תהליך פרידה משמעותי שיסייע לתלמידים לסיים פרק בחיים ולהיערך לקראת העתיד. מומלץ שתהליך כזה ייעשה הן ברמת היחיד והן ברמת הקבוצה. שיתוף התלמידים בתכנון הפרידה נועד להשיג מראש הסכמה על המטרות, על התכנים ועל כללי המשחק של תהליך זה .
קרא עוד