[פעילות מתוקשבת] מסע וירטואלי בשערי ירושלים דרך אגדת "ששת הימים ושבעת השערים" שכתב יצחק נבון לאחר מלחמת ששת הימים, אגדה דמיונית זו הייתה פרי עיסוקו בכתיבה בצד פעילותו הפוליטית והחברתית. האגדה מתארת פולמוס בין שערי ירושלים, מי מהם ראוי שדרכו ייכנסו חיילי צה"ל אל העיר העתיקה
קרא עוד[פעילות בכיתה] שיעור ליום ירושלים העומד על חשיבותו של הכותל עבור עם ישראל.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] במערך זה נערוך מסע היסטורי בעקבות מעמדה של ירושלים. נבין מדוע נבחרה ירושלים לבירת מדינת ישראל, כיצד הגיב העולם לכך ונכיר את השינויים המתרחשים בימינו עם ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירה.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] משוררים רבים היללו את ירושלים והתפללו לראותה. בדף מדרשיר הבאנו שנים משירי ירושלים ומקורות רבים לעיון ולדיון על מקומה של ירושלים בחיי היהודים בעבר ובהווה. משך הפעילות
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מערך זה עוסק במורכבותו של יום ירושלים, בטקסי יום ירושלים השונים כפרשנות למורכבות זו ובאופן בו ניתן לייצר טקס בעל אופי מאחד על אף ריבוי העמדות.
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] סדרת השיעורים העוסקת בנושא ירושלים לחטיבת הביניים מבוססת על הרצון לחזק את החיבור ולהעמיק את ההיכרות עם המושג "ירושלים שלי".
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] מצגת המתמקדת בייחודה של ירושלים כעיר בירה, דרך השוואה לערי בירה בעולם ובאמצעות היכרות עם המוסדות הממלכתיים בעיר.
קרא עוד