הרצל אמר/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] בחינת יכולת הקשבה ותגובה .הקשבה משמעה בראש וראשונה נוכחות: נוכחות עם האחר, נוכחות ב"כאן ועכשיו" של המפגש. אפשר לשבת מול אדם ולא להיות נוכחים באופן מוחלט – להיות רחוקים, מוטרדים על ידי מחשבות חיצוניות. הקשבה דורשת ריכוז ותשומת לב.

קרא עוד  

שרשרת וירטואלית-היכרות/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] יצירת קישור בין תלמידים לחפצים וקישור שרשרת, תוך כדי למידה בזום. המשימה מאפשרת חשיבה יצירתית וזריזות בהבאת חפצים, מאפשרת שיח על הקשר בין מביא החפץ ובין החפץ, וחשוב מכך: נקודת החיבור בינו ובין החבר הנוסף שהביא את החפץ. השאלה שתעלה היא מה הדבר המשותף ביניכם, באיזה עניין קושר החפץ ביניכם ועוד.

קרא עוד  

שרשרת עב"מ-חשיבה יצירתית ופיתוח דמיון/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] היכולת לדמיין הייתה הרבה יותר זמינה כשהיינו ילדים. לרבים מאתנו יש זיכרונות של בהייה בחלון פתוח, כשאנו מדמיינים מעבר לארץ רחוקה, מלאה בהרפתקאות; או שימוש בחפץ משומש כמו נעל ישנה, קופסה ריקה, או שעון מקולקל, כדי ליצור סיפור שלם על מעברים בזמן לכוכב מסתורי. כעת אנו מכינים את התלמידים לטיסה על כנפי הדמיון באמצעות החפצים, כאשר כל חפץ יהפוך למשהו דמיוני בעזרת החברים.

קרא עוד  

הספר שלי-חשיבה יצירתית/רשת דרכא

[פעילות מתוקשבת] חשיבה יצירתית ודמיון היכולת לדמיין הייתה הרבה יותר זמינה בימים שאנחנו היינו ילדים. לכולנו יש זיכרונות של בהייה בחלון הפתוח, כשאנחנו מדמיינים מעבר לו ארץ רחוקה מלאה בהרפתקאות או שימוש בחפץ משומש אחד, כמו נעל ישנה, קופסה ריקה, או שעון מקולקל, כדי ליצור סיפור שלם על מעברים בזמן לכוכב מסתורי. התלמידים יתבקשו יתבקשו לספר סיפור דמיוני שיורכב מרשימת הספרים שכל אחד יביא.

קרא עוד