[פעילות בכיתה] לימוד על זיכרון ואבלות-איך זוכרים? איך מתאבלים? האם ניתן לקיים את הזיכרון בדרך אחרת?
קרא עוד[פעילות בכיתה] לימוד על זיכרון ואבלות-איך זוכרים? איך מתאבלים? האם ניתן לקיים את הזיכרון בדרך אחרת?
קרא עוד[פעילות מתוקשבת] בשיעור זה נתמקד בנקודה עצמה המייחדת את ירושלים, בתכונתה המיוחדת: לקב"ה קשר מיוחד עם ירושלים ובה בחר לבנות את ביתו ולהשרות את שכינתו שכינתו שורה בכל: אף בחומרי והגשמי, ברגיל והחולי – שהרי בירושלים הרוחני והגשמי העליון והתחתון מחוברים הם ושלובים זה בזה.
קרא עוד[פעילות בכיתה] מטרתו של שיעור זה היא להפגיש את התלמידים עם סיפור המצור בתקופת בית ראשון, שלזכרו אנו צמים בעשרה בטבת ולעסוק בחוויית המצור הכללית והפרטית ובדרכים להתמודד עימה.
קרא עוד[פעילות בכיתה] בשיעור זה נדון באבל הלאומי בעקבות חורבן הבית, ונשאל האם, ובאיזה מידה, רלוונטי האבל הזה גם בימינו? .
קרא עוד[פעילות בכיתה] מטרות הפעילות לעמוד על משמעותו של עשרה בטבת כיום הקדיש הכללי .ולדון בחשיבותו של זיכרון משותף לחיזוק תחושת הערבות ההדדית בחברה הישראלית.
קרא עוד