צייר לי ציור/רשת דרכא

                                      פיתוח המערך:מאיר אביטן-רשת דרכא 

                                                   לקישור לקובץ 



 שלב ראשון-הכנה להתנסות 

כל תלמיד מתבקש להכין דף וכלי כתיבה, שבאמצעותם יצייר ציור פשוט של חפץ או צורה וינחה את אחד מחבריו לצייר את הציור שבחר באמצעות ההנחיות שלו.

 שלב שני-התנסות 

המנחה מבקש מכל תלמיד להתחיל לצייר. מומלץ להציב זמנים- שעון עצר תפריט פדגוגיה דיגיטלית.

בסיום המשימה על המנחה לבחור תלמיד (אפשר להשתמש בגלגל שמות תלמידים ראו תפריט פדגוגיה דיגיטלית  או לחילופין לבחור שם תלמיד באקראי על ידי המנחה).

על התלמיד לבחור בן זוג ולהנחות את חברו לצייר בזום באמצעות Whiteboard, תפריט פדגוגיה דיגיטלית או הדרכה על היישום  (המנחה מאפשר שיתוף הלוח לתלמיד שמצייר). שאר החברים מקשיבים להוראות ומנסים גם הם לצייר בדף עפ"י ההנחיה תוך מעקב על הציור המתבצע בלוח. בסוף המשימה המנחה מציג את הציור שלו דרך המצלמה ובוחנים את ההתאמה לציור שצויר בלוח השיתופי. ניתן לשאול למי יש ציור דומה לציור שצויר על הלוח. ניתן להקשות או להקל  על התהליך בדרכים הבאות:

  • המצייר יכול לדבר באופן ישיר עם המנחה, או באמצעות מתווך נוסף בתקשורת מול המצייר.

  • המצייר לא יכול לדבר עם המנחה חוץ משימוש במילים "עצור" ו"המשך".

  • הגבלת זמן.

  • ניתן להחליף תלמידים שימשיכו את הציור.

 שלב שלישי-עיבוד 

דיאלוג, שיתוף פעולה, תקשורת והנחיה טובה. מומלץ לשאול את המנחה ואת המונחה כיצד הרגישו. מה נדרש כדי לבצע את המשימה? מה היו הקשיים? מהי תקשורת בין אנשים? מה החשיבות של תקשורת נכונה? אם היה אלמנט של זמן, כיצד השפיע הדבר? אם היה מתווך/מקשר, כיצד השפיע הדבר על ביצוע המשימה? מה קורה כשהתקשורת לא טובה?