העמקת ההיכרות באמצעות גלגל ערכים/רשת דרכא

                                     פיתוח המערך:מאיר אביטן-רשת דרכא 

                                                  לקישור לקובץ


 שלב ראשון-הכנה להתנסות 

המנחה מסביר את משמעות הערך: הערכים החברתיים קובעים מה נכון וראוי בחברה מסוימת. ערך הוא עיקרון כללי הקובע מה טוב ומה רע, ומכאן נובע מה מותר ומה אסור, מה ראוי ומה פסול. לכל אדם ולכל חברה יש ערכים שבהם הם מאמינים. אדם הדבק בערכים שבהם הוא מאמין ורואה בהם מטרה או תכלית עליונה, עשוי לחוות תחושות של משמעות, סיפוק ואושר.
להלן הקישור לגלגל ערכים מובנה עם תמונות שיצרנו לפעילות זו. לחילופין מצורף קישור לגלגל ערכים ללא תמונות (30 ערכים). ניתן להחליט אילו ערכים יוצגו ולבנות גלגל מותאם אישית שלכם.

בנוסף ניתן לבנות גלגל ערכים שונה, Wheel Of Names, שימוש בפדגוגיה דיגיטלית  וכן ניתן לבחור ערכים מתוך רשימת ערכים.

 שלב שני-התנסות 

המנחה מציג את 'גלגל הערכים' ומפעיל אותו בלוח השיתופי. כשנבחר הערך, התלמידים מתבקשים להגיב אליו, למשל: מי חושב שזה הערך החשוב ביותר עבורו? או פנייה אישית לכל תלמיד: מה מייצג הערך הזה עבורך? איך הדבר הזה בא לידי ביטוי אצלך? אצל חברים? משפחה? ועוד. ניתן לקשר בין התמונה לערך (ניתן להוריד את הערך הזה כך שלא יעלה שוב בגלגל או להשאירו).

התנסות אישית – גלגל אישי: כל תלמיד יתבקש לבחור מרשימת הערכים את חמשת הערכים החשובים לו ביותר, ולאחר מכן ניתן להראות את תוצאות הנתונים במסמך שיתופי. ניתן להשתמש בדוגמאות של המחוללים שהוזכרו לעיל או במסמך שהוכן Google Forms  להורדה לדרייב שלכם ולשימוש אישי ואף להחלפת ערכים הקישור לקובץ.

 שלב שלישי-עיבוד 

העמקת היכרות בין המשתתפים, היכרות עם האני העצמי, בירור זהות אישית או משפחתית. איך קובעים מהו ערך חשוב? האם ניתן לקבוע דבר כזה? האם מצאתם ערכים משותפים בדרגת חשיבות עם חברים אחרים? האם זיהיתם את הערכים המשפחתיים? האם יש לך חברים עם ערכים דומים לך? ועוד.