שיעור1-פרקטיקות לגיבוש הכיתה כקבוצה וליצירת לכידות קבוצתית/רשת דרכא


פיתוח המערך :יליב בוקובזה-רשת דרכא 

לקישור לקובץ.docx

מטרות

  1. היכרות ראשונית.

  2. יצירת 'סֶטינג' (setting) וחוזה קבוצתי עם הכיתה.

רציונל

החל מכיתה א הילדים לומדים ומטמיעים את כללי ההתנהגות המקובלים בכיתה ואת חוקי מסגרת בית הספר (ה-setting).

כללים כגון: איזה צלצול מסמן את תחילת השיעור, מתי תורָם להקשיב ומתי הם מוזמנים לדיון, מתי אפשר לקום או לצאת מהכיתה ומתי זו נחשבת הפרעה בוטה, איך מקובל לבקש רשות דיבור, מתי אפשר לאכול, מה מותר ומה אסור לעשות בהפסקות, ועוד.

המעבר למרחב הדיגיטלי טרף את החוקים ואת הכללים הקיימים, ויש צורך בלמידה חדשה (גם שלך המורה וגם של הקבוצה) ובהטמעה תהליכית של החוקים החדשים.

לצורך כך, עליך/עלייך כמורה ללמוד היטב ולחשוב אילו כללים מתאימים לך כמורה, ואילו כללים יהיו מיטביים עבור הקבוצה, בטרם יוצגו בפני הכיתה.

משך הפעילות

45 דקות