פורנוגרפיה-תכנים בלתי ראויים ברשת/שפ''ינט

                                                 פיתוח המערך: שפ''ינט 

                                                     לקישור לקובץ

מטרות הפעילות 

מטרת הפעילויות היא להדגיש את הפער בין מה שמוצג בסרטים הפורנוגרפיים לבין המציאות, הן מבחינת הביצועים והן מבחינת הרגשות המובעים בהם. בכדי לדון בפערים הללו מומלץ להתייחס בתחילה לסרט שמוכר לכלל התלמידים, אל הפעלולים ואל הרגשות שמובעים בו, ולבחון מה בין מציאות לדמיון.

ראציונל

בגיל ההתבגרות חלים שינויים הורמונליים דרמטיים אצל בנים ובנות, המשפיעים על התנהגותם ועל מאווייהם. כתוצאה משינויים אלה מתעוררת בהם סקרנות ותשוקה מינית רבות עוצמה. צרכים ומאוויים מתפתחים אלה גוררים חיפוש אחר מקורות מידע אשר יספקו את סקרנותם הלגיטימית והבריאה בנושא המין, ויסייעו להם לקבל החלטות הקשורות להתנהגות מינית מותאמת לגילם ולצורכיהם. מאחר שהמבוגרים אינם תמיד מקור מידע נגיש או אופטימלי עבור המתבגרים, לפחות על-פי תפיסתם, הרי שהדרך הקלה והפשוטה עבורם להשיג מידע היא באמצעות גלישה באתרי אינטרנט שונים.
הצפייה בסרטים הפונוגרפים עלולה להיות מזיקה עבור בני נוער, מאחר שהיא יוצרת ציפיות מוגזמות ומעוותות באשר לביצועים מיניים, ולפיתוח מערכות יחסים זוגיות. הצפייה בסרטים אלה מעלה את רמת הגירוי המיני של בני הנוער, הגבוהה בלאו הכי, ותכניהם עלולים לתת לגיטימציה להתגרות מינית, לניצול או להשפלה, כמוצג בהם.
כאנשי חינוך מוטל עלינו לקיים דיאלוג מתמשך עם תלמידינו על הסכנות הטמונות ברשת. האתרים הפורנוגרפיים נגישים מאוד ומושכים, חלק מן הילדים משוטט באתרים הללו ללא פיקוח או מעקב של אדם מבוגר. אם אתם מהססים להנחות את הפעילויות הללו ללא סיוע מקצועי, מומלץ לשקול את הנחייתן בכיתה יחד עם יועץ או פסיכולוג בית-הספר, או בליווים.

משך הפעילות

ארבעה שיעורים.

ניתן להשתמש בארבעת הפעילויות ברצף המתאים לכם, או לבחור פעילות אחת מביניהן ולהתמקד בה.