אלימות ושיימינג ברשתות החברתיות-פעילות להורים/רשת דרכא

פיתוח המערך :יליב בוקובזה-רשת דרכא 

לקישור לקובץ.docx

מטרות 

  1. הבנת התפקידים השונים של הרשתות החברתיות בגיל ההתבגרות במאה ה-21.

  2. העלאת המודעות להשלכות של פעולות שונות שהמתבגרים עושים ברשת וכללים בסיסיים ליישום בבית.

  3. מתן כלים לחיזוק החוסן הנפשי והרגשי בהתמודדות עם פגיעות חברתיות ברשת.

  4. היכרות עם הגורמים השונים היכולים לעזור בעת הצורך.

רציונל

גיל ההתבגרות הוא מסע ברכבת הרים. הלחצים החברתיים, הגוף שמשתנה, ההורמונים שגועשים, הרצון להיות מקובל וההשוואה המתמדת לאחרים, דרישות בית הספר, ציפיות ההורים, הפיתוי לעשות מה שאסור...

בעבר, בשעה מסוימת של היום, יכולנו להגיע הביתה, להיכנס לחדרנו ולכמה שעות להירגע מהרעש שבחוץ. להיות לרגע עם עצמנו, עם המשפחה, עם חבר או שניים שנוח לנו להיות איתם. לילדים שלנו אין את זה. 

העולם שבחוץ לא עוזב אותם. גם כשהם מניחים את הטלפון הנייד בצד, העולם ממשיך לדהור שם בלעדיהם. בעולם הזה אנשים מדברים ללא הרף, מידע עובר, חברים צוחקים ביחד מתמונה שמישהו מעלה, מישהו שולח להם הודעה והם לא שם כדי לענות, ובעוד רגע הם עלולים להישאר מחוץ לעניינים.

במציאות כזאת, הלחצים החברתיים הם תמידיים, בלתי פוסקים.

גיל ההתבגרות הוא הגיל שבו הזהות שלנו מתעצבת ומתגבשת. הזהות שלנו מורכבת ממעגל המשפחה, החברים, בית הספר והכישרונות האישיים. במציאות שבה החברה נמצאת בכף ידו של הילד 24/7, היא הופכת להיות משמעותית הרבה יותר.

משך הפעילות

45 דקות