יום הכיפורים|התעתועים בדרך לבקשת סליחה/שיעור אחר


פיתוח המערך :שיעור אחר 

לקישור לאתר


מטרות 

  1. הבנה שיש מקומות בהם אנו רואים דברים באופן מעוות או קיצוני.
  2. הבנה שתהליך של בקשת סליחה ונתינת סליחה הוא לא פשוט ודורש השקעה.
  3. חשיבה על הדרכים בהם אנו יכולים לעזור האחד לשני ולעודד את תהליך הסליחה.

ראציונל 

במערך שלפניכם, המוגש לקראת יום הכיפורים, נדבר על המקומות בהם יש דברים המפריעים לנו לבקש סליחה או לסלוח לאחרים, ונחשוב יחדיו כיצד אנו יכולים לעזור לעצמנו והאחד לשני להצליח לתקן מקומות של פגיעות. באופן מודע בחרנו הפעם לא לדבר באופן ישיר על מושג הסליחה, וגם לא לתרגל את בקשת הסליחה בין התלמידים. אנו מביאים לכם הצעה להעלות לחשיבה את המורכבות שבתהליך התיקון והאתגר הגדול בבקשת סליחה ובנתינת סליחה. זו היא ההזדמנות לחשוב יחדיו בכיתה: מה אנחנו יכולים לעשות על מנת לחזק את עצמנו ולעודד האחד את השני לבקש סליחה ולסלוח?

משך הפעילות

שיעור אחד